woensdag 14 maart 2012

modefotografie (2)

Als grafisch ontwerper én docent aan de fotografieafdeling van de Gerrit Rietveld Academie had mijn vader (Pieter Groot) een aantal fotocamera's. Hij sjouwde ze overal mee naar toe en ik ken hem niet anders dan turend door de lens van een camera. Als ik er over nadenk fotografeerde hij vooral de dingen in zijn omgeving die hem op één of andere manier ontroerde. Door de dingen vast te leggen kon hij al dat moois bewaren.
De foto's die wij samen van mijn truien maakten pasten bij dat uitgangspunt. Daar kwam ik achter toen ik in contact kwam met Stichting Eigenwijze Mode (SEM). Bij  SEM ontmoette ik mensen die zich met mode bezighielden en zich nogal kritisch uitlieten over mijn werkzaamheden.
Ik maakte foto's van een nieuwe serie gebreide kleding en vond het zelf een grote vooruitgang.
Bij deze laatste foto werd mij gevraagd waarom het model zo chagrijnig keek, mij was dat nog helemaal niet opgevallen......
Dankzij de digitale camera's gaat het fotograferen technisch veel makkelijker zodat er meer gelegenheid is om te experimenteren.
sieraad van Juul Bögemann
Zelfs in mijn vakantiekoffer neem ik kleding mee die gefotografeerd moet worden, het blijft een gedoe, maar wel leuk gedoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten