zondag 8 april 2012

gebreid en goed

Dit is één van mijn favoriete jasjes. De stof heb ik een aantal jaren geleden op een stoffenmarkt gekocht. Ik vond het leuk dat op een klassieke keperstof felgekleurde bloemen waren gedrukt. Deze stof bleek zeer geschikt voor mijn idee om er een jasje met gebreide mouwen van te maken. Tussen mijn voorraad garens zocht ik totdat ik de juiste combinatie gevonden had. Meestal brei ik meerdere proeflapjes omdat garens op een klos er anders uitzien dan gebreid. Toen de mouwen klaar waren heb ik er met een draad uit de stof extra strepen op gemaasd zodat stof en breiwerk nog beter bij elkaar passen.
Kort geleden heb ik een jasje gemaakt waarbij ik ook 'draden' uit de stof gebruikt heb; niet om te mazen, maar om te breien.
Ik had niet zoveel stof over en moest de draden aan elkaar knopen maar beter kunnen de mouwen niet bij de stof passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten