donderdag 30 augustus 2012

compubrei

In 1989 begon met breien op de breimachine. Ik kocht een machine waarmee je zelf patronen kon maken met behulp van ponskaarten. Het patroon herhaalde zich zowel in de lengte als in de breedte omdat de kaart ronddraaide in de machine. Het maken van patronen was een uitdagende bezigheid.
Ik wist toen niet dat er ook machines waren die aangestuurd werden door een computer en al helemaal niet dat er computerprogramma's waren om patronen te ontwerpen.
Daar kwam ik een jaar later achter.
Rond 1990 kocht ik een 'supermoderne' breimachine met computer én dus dat breiprogramma 'CompuBrei'.
Zo'n 25 jaar later is mijn computer verouderd. Dat is op zich nog niet zo erg, maar het beeldscherm is ermee gestopt en dat is echt een probleem.
Gelukkig houd ik van eenvoudige streepjes, daar doe ik het zolang maar mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten