maandag 13 augustus 2012

verrassing

Een aantal weken geleden kocht ik een streng garen. Het was nogal onregelmatig en behoorlijk fleurig materiaal. Ik had niet meteen een plan wat ik er van wilde maken, een echte uitdaging dus.
Ik koos ervoor een jasje te maken en begon met de mouwen.
Meestal werkt dat bij mij als een optelsom. Om de eenheid in het jasje te bewaren breide ik een bandje voor tussen de panden.
De kraag moest simpel, de voering mocht nog wel een pittig kleurtje krijgen.
Een folkloristisch jasje, van te voren kon ik niet vermoeden dat dit het resultaat zou zijn, het is altijd weer even wennen als iets af is.
Maar ik heb alweer een stapeltje stoffen en garens klaarliggen,
 ik wil nu een tuniek maken in dezelfde sfeer maar dan toch anders.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten