woensdag 17 oktober 2012

De Zeeman

Mijn moeder doet plastic zakjes van bepaalde winkels meestal in een andere boodschappentas. Ik betrap mezelf erop hetzelfde vaak te doen, bijvoorbeeld met de zakjes van de Zeeman. En laat ik daar nu regelmatig breigarens kopen! Je kunt daar voor weinig geld aantrekkelijk garen kopen. Ik kan moeilijk een Zeeman voorbij lopen dus eigenlijk moet ik vol trots met de Zeemanszakjes pronken.
Laatst heb ik een vest gebreid van 2 verschillende materialen, dik en dun.

De sluitingbies brei ik gelijktijdig met het voorpand, voor de zijnaad brei ik 2 steken met het dikke garen.
Het plan was om een kraag te breien maar dat beviel me helemaal niet. Ik koos voor een bies van gecoate katoen.
Eén knoop was duurder dan een bolletje wol van de Zeeman......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten