dinsdag 19 februari 2013

risico

Met de jurk is het helemaal goed gekomen, een kwestie van uitvoeren. Klik hier voor meer foto's.


Bij het breien van proeflapjes nav patronen uit een boek is dat wel even anders.
Aanvankelijk twijfelde ik aan mijn eigen breikunsten.


Maar na 5 keer opnieuw te zijn begonnen, ben ik het patroon gaan determineren en wat bleek.....


er staan fouten in de beschrijvingen van de patronen. Mijn vertrouwen is wel geschonden: als het breien niet lukt weet ik niet meer waar het aan ligt, hopelijk krijg ik uiteindelijk zo wel meer inzicht.


Dit weekend ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest.


Een walhalla voor mensen die van textiel houden,


en van mooie boeken. Ik heb me laten verleiden een prachtig engelstalig breiboek aan te schaffen.


Het eerste wat ik thuis gedaan heb is een vertaallijst met engels-nederlandse breitermen te printen, voor mij lijken de engelse beschrijvingen wel chinees.
Maar ja, wat wil je......


Je moet een risicootje durven nemen!





1 opmerking: