zondag 26 mei 2013

sprintje trekken

De laatste weken trek ik een sprintje, letterlijk en figuurlijk. Ik wil in korte tijd veel ervaring op doen in het tekenen en uitvoeren van mijn zo geliefde jaren '50 kleding. De ene jurk is nog niet af of ik ben al weer met de volgende bezig.
Het pasmodel zag er op het eerste gezicht goed uit, maar de kraag aan de achterkant moest worden aangepast. Er zat een puntje dat daar niet hoorde.
Ook op het papieren patroon moest het puntje worden weggewerkt.
knippen
doorslaan
de halsafwerking vraag extra aandacht
De uitvoering verliep voorspoedig hoewel ik zojuist toch nog een kleine verandering aan de hals heb toegebracht. Omdat ik niet uitga van standaard maten is het soms noodzakelijk om naadjes een plooitjes aan te passen aan het 'levende model'.
 Binnenkort wil ik beginnen aan één van de volgende 3 modellen, wie helpt mij kiezen?!
tussenstand: 3x1,  1x2 en 1x3

Klik hier voor meer jaren '50 mode.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten