donderdag 4 juli 2013

brei eens een wandkleed

De laatste dagen heb ik me op het kantbreien  gestort.
Ik brei allerlei verschillende motieven achter elkaar en hoop op die manier meer inzicht te krijgen in de opbouw van de patronen. Dat betekent veel telwerk en regelmatig stukken breiwerk uithalen. Want voordat je het weet heb je teveel of te weinig steken op je naald en blijft er niets van het motief over.
Nu brei ik nog een oefenlap maar uiteindelijk wil ik ook kantpatronen verwerken in kleding.
Niet hele truien of vesten  maar bijvoorbeeld een randje onder aan een bloes.
Vanavond was er weer een At/mZaansBreiCafé in het Zaan Inn Hotel.
Hier worden opvallend veel sokken in allerlei kleuren en maten gebreid.
Dat kan ik me nog wel voorstellen hoewel ik zelf liever 'echte' kledingstukken maak.
Vorige week vond ik in kringloopwinkel Noppes het volgende boekje.
Dit gaat me nét even te ver!








2 opmerkingen:

  1. Een nieuwe zomer en een nieuw geluid dus nummer 4.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een nieuwe zomer en een nieuw geluid dus nummer 4.

    BeantwoordenVerwijderen