dinsdag 21 januari 2014

Journal de mode Ringier

Al eerder schreef ik in een blog dat dit één van de tijdschriften is waarom ik indertijd besloot te leren patroontekenen. Het is een modetijdschrift uit 1952. Hoe ik ook zocht op internet, het lukte me niet om meer van dit blad aan de weet te komen, tot een paar weken geleden.
Als blogschrijfster volg ik ook blogs van anderen en één van leukste blogs die ik volg is van een dame uit Schotland, My Happy Sewing Place. Haar blog gaat over kleding die zij naait aan de hand van oude bestaande patronen. En via via kwam ik op een site terecht waar twee Ringiers uit de jaren '60 werden aangeboden. Ook hier geen kant-en-klare Ringier patronen, om in een echte Ringier te lopen moet je dus echt zelf leren patroontekenen!



Ik vond het zo leuk dat ik deze afbeeldingen vond dat ik besloot alle platen uit mijn eigen oude Ringier op mijn blog te zetten, genieten dus!
Momenteel ben ik bezig met het 'model van de maand januari'. Maar er kan ook nog steeds gekozen worden voor het 'model van de maand februari'!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten